“HOME”

24 februari 2018 - Bangkok, Thailand

Na het afscheid met de dames uit Engeland en Amerika, besluit ik samen met twee gasten ( een uit Israël en een Nederlander) het eiland te verkennen op de brommer.

Het leuke aan Koh Chang is dat er èèn weg is. Deze weg gaat echter niet helemaal rond het eiland, maar stopt aan beide kanten aan de zuidkust. Er is dus een klein stukje zuidkust waar geen weg loopt.

Verdeelt over 2 dagen zijn wij het hele eiland rond gereden langs de mooiste plekjes van het eiland. De eerste dag naar het noorden en de 2e dag naar het zuiden via de andere kant van het eiland.

Na drie heerlijke dagen relaxen bij het zwembad is het alweer zondag. Dat betekent dat het tijd is om na vier jaar weer terug naar “huis” te gaan. Niet naar huis als in naar Nederland, maar naar huis als in het huis waar ik vier jaar geleden een maand voor het eerst op vakantie in Thailand ben geweest.

Na een vreselijke busrit met een buschauffeur die wel van een beetje bijverdienen houdt ( we stopte om de haverklap om piepschuimen dozen met vissen erin op te halen en die vervolgens in Pattaya af te leveren ) duurde de rit een ruime 8 uur in plaats van 5. Samen met Danita en haar familie heb ik vier heerlijke dagen gehad rondom Pattaya. Thanks nietje😘

Omdat ik redelijk wat tijd heb, en gewoon geen zin om lang te reizen,  verblijf ik momenteel 3 nachten in Bangkok als tussenstop. De volgende stap is namelijk Chiang Mai, een stad in het noorden van Thailand. Als ik alle verhalen moet geloven is het prachtig, maar wel mooi even een ruim 12 uur durende rit met de nachttrein.

Vanavond om 18:15 vertrekt mijn trein naar Chiang Mai, waar ik (hopelijk) morgen ochtend -zondag- aan kom om 07:15.

Xx

Shiva- May

1. A.van den hoogen:
    24 februari 2018
    Weer een super verhaal, nog veel plezier
  2. Ronald:
    25 februari 2018
    Leuk hoor !
    Ook iets verder noordelijk gaan naar Chang Rai aan de grens.
    Mooi hoor ! Take care !