🖤 Bangkok

14 februari 2018 - Koh Chang, Thailand

Mijn 2e dag begint behoorlijk slecht, na ruim 10 uur slaap word ik wakker met hoofdpijn en een misselijk gevoel. Wat het precies is, weet ik niet. Ik heb gister niets geks gegeten of gedronken. Ik maak mezelf daarom wijs dat het vast een gevolg is van warmte, spanning en weinig slaap de afgelopen dagen.

Zometeen vertrek ik naar een Hostel waar ik een plekje heb op een gedeelde kamer. Niet volledig mijn ding, maar het maakt me wel nieuwsgierig. Nieuwsgierig naar andere mensen met andere plannen en andere doelen. Ik ben tot slot niet van plan om deze reis helemaal alleen door te brengen. Een goede plek om nieuwe mensen te ontmoeten.

De dagen in Bangkok heb ik goed weten te vullen. Zo heb ik een 5 uur durende fiets/ boot tour gedaan bij het bedrijf van een Nederlandse man, de stad rond gewandeld, een Muai Thai box wedstrijd bijgewoond ( front row + live op tv), en 4 geweldige avondjes uit op de Khao San Road.

Ik voel me thuis in Bangkok, ondanks de drukte en totaal andere cultuur. Na 5 nachten is het tijd om deze mooie stad te verlaten en verder te reizen naar het oosten. Next stop : Koh Chang.

Een 6 uur durende busrit, naast 2 Thaise mannen waarvan er één continu op je schouder in slaap valt.. dat is best lastig. Gelukkig gaan 6 uren redelijk snel voorbij en is de pier van Trat al in zicht. Vanaf hier is het nog maar een uur tot aan de voordeur van mijn volgende verblijf : Pajamas Hostel.

Al snel leer ik een van mijn nieuwe “ roomies” kennen, een dame uit Engeland. We besluiten om samen de volgende dag de Khlong Plu waterval te bezoeken. ( ondertussen sluit er nog een dame uit Amerika bij ons gezelschap aan). We huren alle drie een mountain bike, en komen na een halfuur fietsen én een hike van 20 minuten aan bij de waterval.

Later belanden we op het prachtige KaiBae beach waar we de rest van de middag doorbrengen.

Vandaag ( woensdag) vervolgen wij alle drie onze reis. De dames gaan naar huis / terug naar Bangkok, en ik heb mijn verblijf in dit prachtige Hostel ( wat meer weg heeft van een resort aangezien we ontbijt én een zwembad hebben😍) met nog 3 nachten verlengd. Er staan deze week leuke/ mooie dingen gepland, maar daarover meer in mijn volgende blogje 😉.

Succes in het koude Nederland!

Xx

Shiva- May

1. Ronald:
    14 februari 2018
    Geweldig leuk ! Onvergetelijke gebeurtenissen.Bouwen aan herinneringen,er is niets leuker ! Take care ! X
  2. Patries:
    14 februari 2018
    Zou er zo weer heen gaan, koh san road, zo gezellig! 😁 En idd die totaal andere cultuur, super ervaring!
    Veel plezier de komende dagen in koh chang 😊👍🏼