I’m here for a good time not a long time🇹🇭

6 februari 2018 - Bangkok, Thailand

Mijn eerste blog (ooit) vernoemen naar een line van Drake.. want tja, wat doe je als je 13,5 uur in het vliegtuig zit?!

In mijn geval, oude tunes van Drake luisteren. De man die naast mij zit, denkt er klaarblijkelijk anders over, die drinkt liever Jenevertjes. Groot gelijk heeft ie.

Iedere keer verbaas ik mij weer over hoe weinig ruimte je wel niet hebt in economy stoeltjes. Ik kan mijn kont niet eens keren. (Nu weet ik ook meteen waarom Kim Kardashian altijd Business Class vliegt.) Just kidding.

Het is een rustige maar fijne vlucht ( want ja, Opa heeft na 4 jenevertjes niet veel meer te vertellen en slaapt al enige tijd vredig tegen het schermpje in de stoel voor hem aan. Stiekem ben ik best jaloers op het feit dat hij het voor elkaar krijgt om überhaupt in het vliegtuig te slapen en dan ook nog eens rechtop)

We vliegen al 8 uur wanneer de vrouw in de rij naast mij ineens begint gillen. Even voel ik lichtelijke paniek. Voordat ik mijn serie op pauze heb gezet, staan er al 3 poppetjes van stewardessen naast mij in het gangpad bij de vrouw. Ze ratelen minuten lang wat in het Indonesisch. Mijn hart zit nog steeds in m’n keel. Een van de stewardessen draait zich om en ziet mijn lichtelijk bezorgde gezicht, wat blijkt? Mevrouw had een nachtmerrie.

Na 13,5 uur vliegen nu eindelijk aangekomen op Jakarta. Nu ik hier zit besef ik dat ik al bijna zo een 24 uur op ben.

- in Nederland is het nu half 6 ‘s ochtends -

Met een beetje geluk ben ik om 6 uur ‘s avonds in mijn hotel ( lokale tijd, het is hier 6 uur later dan in Nederland)

Net een rondje hotel en de straatjes er om heen gedaan. De room service is ook al besteld. Ik heb besloten het rustig aan te doen. De eerste avond valt zwaar, het besef dat ik dit helemaal alleen doe en eigenlijk niet weet wat ik nou kan verwachten is best lastig.

Morgen ga ik naar het centrum van Bangkok voor een simkaart en overige kleine benodigdheden, en zie ik wel hoe de dag verder loopt. Donderdag ochtend vertrek ik naar een hostel in het centrum van Bangkok om écht de “ toerist “ uit te hangen.

Liefs,

Shiv

1. Tuoi:
    6 februari 2018
    Superstoer van je Shiva!!! Heel veel plezier, geniet ervan en doe vooral voorzichtig!!! Ik heb mij al aangemeld voor je mailinglijst en ben heel benieuwd naar je avonturen!!! Dikke 😘
  2. Simone Klumper:
    6 februari 2018
    Ben blij dat je goed bent aangekomen. Nu een goede nachtrust zodat je morgen weer fris en uitgerust aan de dag kan beginnen.
    Leuk dat je een blog van deze voor jouw hopelijk mooie reis en droom die uitkomt gaat maken. Ook omdat dan ieder die je lief hebt kan zien hoe jij dit helemaal alleen voor elkaar krijgt en ziet hoe fantastisch jij het daar hebt, ik geloof in jou! Heel veel plezier en geniet ervan (sorry toch nog even een tip pas goed op je zelf en onder de mensen blijven daar!)
    Liefs Simone💋💋💋
  3. Yaela:
    6 februari 2018
    Trots op je zussie! Ik ga je volgen. Geniet ervan, Yazzie en ik denken aan je Kus
  4. Calvin:
    eerste blog die ik ooit heb gelezen 😄 Likee
  5. Patries:
    6 februari 2018
    Dit wordt een hele mooie reis, veel belevenissen en avonturen.
    Have Fun meid, en idd pas goed op jezelf!
    😁👍🏼 liefs Patries
  6. Angéla:
    6 februari 2018
    Shivster je bent super stoer. Maar de beste les die elk mens te leren heeft in t leven is met jezelf compleet te zijn. Dat ga jij gewoon ff fiksen op je 18e!!!
    Ik wens je heel veel mooie ervaringen en ont moetingen.
    Met jouw karakter komt dat helemaal goed ik heb het volste vertrouwen in jou
    Heel veel liefs
  7. Barry stoffers:
    6 februari 2018
    Wat cool Chief! Heul veul plezier!!!
  8. Jaimy Koningh:
    6 februari 2018
    Heel gaaf!! Veel plezier en doe voorzichtig!! Liefs!
  9. Ray:
    8 februari 2018
    Hé Shiev,
    Via Di-Nice je blog gevonden, ze kwam vandaag even buurten om te kijken of we ons nog wel redden: niet dus ;)
    Veel plezier daar en we houden je in de gaten!!
  10. Ouwe:
    8 februari 2018
    Eyy en kijk goed waar je voetjes gaan 😉
    Ben trots op je xx